Okulumuzdaki 12.sınıf öğrencilerimizin akademik başarılarını arttırma,Üniversite sınavlarına hazırlanmada yardımcı olmak,bilinç kazandırmak,moral ve motivasyonlarını arttırmak,donanımlı ve hazırlıklı olmalarını sağlamak, lisans programlarına yerleşmelerini sağlamak amacıyla yürüttüğümüz bir projedir.
T.C.
SELÇUK KAYMAKAMLIĞI
ŞEHİT ABDULLAH TAYYİP OLÇOK ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ
"De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?"
Zümer,9
"Kim ilim tahsil etmek için bir yola girerse,Allah o kişiye cennetin yolunu kolaylaştırır"
Hadisi Şerif
"Tomurcuk derdinde olmayan ağaç, odundur"
Necip Fazıl KISAKÜREK
12.SINIF ÖĞRENCİLERİMİZİN MOTİVASYON VE
AKADEMİK BAŞARILARINI ARTTIRMA
PROJESİ
1 |
Proje Sorumlusu |
Muhammet Emin AKTAŞ-Okul Müdürü |
2 |
Sor.Müdür Yardımcısı |
Mehmet Ali ÇAKAR-Müdür Başyardımcısı |
3 |
Proje Yürütme Kurulu |
SüleymanÖZTÜRK(Müd.Yrd)-Aykut ULU(Müd.Yrd)-Murat AYDIN(Rehber Öğrt) |
4 |
Projede Görev Alan Eğitim Koçu Öğretmenler |
Alim DAVARCI-Nuray GÜNDEN-Sedef Hande ZENGİN-Esra ÇAKMAK-Hüseyin BİLDiK-Ayşe Ülker CAFEROĞLU |
5 |
Projenin Adı |
İrfan Yolcuları |
PROJENİN ADI |
HEDEF 2020 "İRFAN YOLCULARI" |
PROJENİN GEREKÇESİ |
Öğrencilerimizin akademik başarı hedefinin düşük olması, akademik başarıyı hedefleyen öğrencilere fırsat eşitliği konusunda yardımcı olunması, sınav merkezli çalışma yapma konusundaki açığın kapatılması |
PROJENİN ÖZETİ |
Okulumuzda Eylem planı hazırlayarak,süreç içinde uygulanmasının sağlanması |
HEDEF KİTLE |
Okulumuz 12.Sınıf öğrencileri |
PROJENİN AMACI VE HEDEFLERİ |
Okulumuzdaki 12.sınıf öğrencilerimizin akademik başarılarını arttırma,TYT ve AYT sınavlarına hazırlanmada yardımcı olmak,bilinç kazandırmak,moral ve motivasyonlarını arttırmak,donanımlı ve hazırlıklı olmalarını sağlamak, lisans programlarına yerleşmelerini sağlamak |
PROJEYİ YÜRÜTECEK KİŞİLER |
Okul İdaresi,Öğretmenlerimiz |
PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI |
1)Okul proje Yürütme Kurulunun oluşturulması 2)Okul Eylem Planın hazırlanması 3)Proje Tanıtımın 12.sınıf öğrencilerine yapılması 4)Proje Tanıtımın 12.sınıf velilerine yapılması 5)Proje çalışmasına katılacak öğrencilerin ve öğretmenlerin belirlenmesi(Ek-1) 6)Proje çalışmasına katılacak öğrenci-veli ile sözleşme imzalanması(Ek-2) 7)Proje öncesi öğrenci seviyelerini ölçmek için en az 3 deneme sınavı yapılması 8) Öğrencilerin YGS hazırlıklarını tamamlanması için kaynak kitaplar belirlenmesi 9)Öğrenciler için aylık takip çizelgesi oluşturulması(Ek-3) 10)Okul takip formunun oluşturulması (Ek-4) 11)Okunacak kitapların belirlenmesi (Ek-5) 12)Yıl içinde deneme sınavları ile desteklenmeleri 13)Deneme sınavları sonucunda eksik kazanımı olan öğrenciler için kurslar düzenlenmesi 14)Okulumuzda öğrencilerin yararlanmaları için kaynak kitaplık oluşturulması 15)Moral motivasyon sağlayıcı,TYT-AYT hakkında bilinçlendirici seminer ve sunular yapılması 16)Okul idaresi ve eğitim koçları tarafından ev ziyaretleri yapılması 17)Üniversite gezilerinin düzenlenmesi 18) Okul içinde hızlı okuma kurslarının düzenlenmesi 19)Türk ve Dünya klasiklerinden belirlenecek 20 eserin okutulması(Ek-5) 2)Yetenek Sınavı ile öğrenci alan lisans ve ön lisans programlarına öğrencileri hazırlayıcı kurslar düzenlenmesi 21)Seçilen öğrencilerle aylık motivasyon faaliyetleri düzenlenmesi 22)Öğrenci ve velilere yönelik kariyer günleri yapılması 23)Projenin ve aşamalardaki etkinliklerin sanal ortamda paylaşılması 24)Başarılı öğrencilerin ödüllendirilmesi |
PROJE BAŞLAMA-BİTİŞ |
2019 Eylül-2020 Haziran |
PROJENİN MALİYETİ |
Okul imkanları,veli destekleri |
PROJE RAPORLARI |
1)Eğitim koçu öğretmenler sorumlu oldukları öğrenciler hakkındaki Aylık Takip formunu her ayın son iş günü okul idaresine teslim edecektir. 2)Proje Yürütme Kurulu 2019-2020 Öğretim Yılından itibaren her ayın ilk iş günü toplanarak çalışmaları değerlendirip rapor haline getirecektir. |
SÜRDÜREBİLİRLİK |
Alınacak sonuçlara göre projenin devamına karar verilecektir. |
RİSKLER |
1)Projenin yeterince tanıtılamaması 2)Projede görev alacak öğretmen ve öğrencilerin süreç içinde isteklerinin azalması 3)Ailelerden yeterli destek görülmemesi 4)Maddi imkansızlıklar |